Sakroiliak Eklem Enjeksiyonu

Sakroiliak Eklem Enjeksiyonları

Sakroiliak Eklem Enjeksiyonları. Sakroiliak eklem sakrum ile ileum denilen kemikler arasındaki eklem olup pelvik bölgeyi sakruma yani bel bölgesine birleştirir. Fluoroscopy altında önce eklem monitörde gözlenir, cilt antiseptik solüsyon ile temizlendikten sonra uyuşturulur ve küçük bir iğne fluoroscopy altında eklem içine yerleştirilir. Az dozda bir kontrast madde enjekte edilerek iğnenin eklem içinde olduğu kanıtlanır ve daha sonra lokal anestezik eklem içine enjekte edilir. Bazı durumlarda lokal anestezik ile birlikte kortizon da enjekte edilir.

Sakroiliak eklem nedir? Nerede bulunur? Görevi nedir?

Sakroiliak eklem omurga ve leğen kemiğinin arasında bulunan eklemdir. Bu iki kemiğin birbirine bağlanmasını sağlar. Aynı zamanda bölgedeki birçok kasın yapışma yeridir.

Sakroiliak eklem enjeksiyonu nedir, amacı nedir, nasıl etki eder?

Sakroiliak eklem enjeksiyonları, sakroiliak eklemin içine lokal anestezik ve steroid karışımı enjekte edilmesidir. Çeşitli romatizmal hastalıklar, eklemin iltihabına neden olan akut ya da kronik travma, çeşitli viral hastalıklardan sonra sakroiliak eklemde sıvı birikimine bağlı olarak çevredeki sinirlere bası yoluyla ağrı ortaya çıkabilir. Enjeksiyonun amacı, hem eklem içindeki sıvı artışını yani ödemi azaltıp sinirlere baskıyı azaltmak hem de doğrudan sinirleri bloke etmektir.

İşlem için nasıl bir hazırlık gereklidir?

İşlemden 4 saat önce sıvı ve gıda alımı kesilmelidir. Ancak başka hastalıklar nedeniyle kullanmakta olduğunuz ilaçlardan doktorunuzun izin verdiklerini az miktar suyla almalısınız. Mevcut herhangi bir ilaç alerjisi hakkında ilk vizitiniz sırasında doktorunuza bilgi veriniz. Kolye, küpe, saat, yüzük, bilezik gibi takılarınızı çıkarmış olarak geliniz. Hem işlem sırasında uygulanan sedasyonun zihinsel fonksiyonlar üzerindeki etkisi hem de işlem bölgesine uygulanan lokal anestezinin bacaklarda güçsüzlük etkisi nedeniyle araç kullanmanıza izin verilmez. Bu nedenle işlemden sonra size refakat edecek bir yakınınızla birlikte gelmelisiniz.

İşlemin faydaları nelerdir?

İşlem sonrası genellikle 15-20 dakika içinde ağrı azalmaya başlar.

Nasıl uygulanır?

İşlemden önce sizden yasal zorunluluk gereği bir aydınlatılmış onam formu imzalamanız istenir. Hastaya damar yolu açıldıktan sonra ameliyathane koşullarına alınır ve nabız, tansiyon, kan oksijen düzeyi ve solunum ölçümleri alınır. Bu değerler işlem boyunca sürekli olarak takip edilir. Hasta yüzüstü yatar ve gerekliyse karnının altına bir yastık konulabilir. Daha sonra damar yolundan sakinleştirici ilaçlar uygulanır. Antiseptik solüsyonlarla bölge temizlenip örtülür. Daha sonra iğnenin giriş yeri tespit edilir ve görüntüleme cihazı aracılığıyla doğrulanır. Giriş yeri lokal anestezikle uyuşturulduktan sonra boyalı madde verilerek görüntüleme cihazı altında tekrar doğrulanır ve lokal anestezik ve steroid karışımı enjekte edilerek blok gerçekleştirilir. Sonrasında hasta odasına alınır ve yaklaşık 2 saat gözlem altında tutulur. Gözlem süresi bitiminde yanında bir refakatla eve gönderilir.

Yard. Doç. Dr. Mustafa Akgün

Proloterapi ve PRP

Proloterapi ve PRP Rejeneratif Tedavi yöntemlerindendir. Proloterapide uygulanan indüktif maddeler ise hipertonik solüsyonlardır. Bu hipertonik solüsyonlar uygulandıkları bölgede yine Büyüme Faktörlerinin (Growth Faktör) artmasına yol açar. Uygulamayı takiben vücut savunma mekanizmaları uygulama yerinde bir hastalanma veya yaralanma olduğunu algılayarak hızlı bir şekilde tamir etme yollarını harekete geçirir. Elde edilen sonuç ise beklenenden de daha iyidir.