Sakroiliak Eklem Enjeksiyonu

Servikal Faset Eklem Enjeksiyonları

Servikal Faset Eklemler Nelerdir?

Servikal Faset Eklem Enjeksiyonları. Faset eklemleri omurganın her iki tarafında bulunmaktadır. Servikal faset eklemler onlar bağlantı noktalarına vertebra ve bulundukları omurga tarafı için adlandırılır. Örneğin; Sağ C3-4 faset eklem, sağ tarafta 3. ve 4. omurları ifade eder. Faset eklemler omurları sadece bağlamayan, hareket sırasında omurgayı yönlendirirler.

Servikal Faset Eklem Ağrısı Nedir?

Servikal faset eklem ağrısı, yaralanma veya tahrişlere bağlı, eklem disfonksiyonu sonucu karşılaşılan bir durumdur. Tahriş olmuş servikal faset eklem ağrısına, basit kas gerginliğine ve daha şiddetli ağrıya da dönüşebilir. Hangi faset eklemine bağlı olarak ağrı, baş aşağı bir pozisyonda omuzlarda bıçaklanma gibi ortaya çıkabilir.

Servikal Faset Ağrısı varsa nasıl anlarım?

Eğer uzun süren (bir kaç ay) baş ağrılarınız varsa bu servikal faset ağrısı olabilir. Faset eklem yıpranmasına bağlı ağrılar, bel fıtığı ağrısından farklı olarak daha çok bel bölgesinde görülür, belin yan kısımlarına, kalçaya ve bacağın üst kısmına yayılabilir fakat siyatik ağrısında olduğu gibi bacağın arka kısmından ayağa ve parmaklara kadar inmez.

Bel fıtığı ağrısı öne eğilmekle artış gösterirken, faset sendromuna bağlı bel ağrısı daha çok geriye yaslanmak ve yana dönmekle şiddetlenir.

Çok ileri seviyelerde faset eklem yıpranmaları, hipertrofi olarak adlandırdığımız, eklemin hacim olarak artması, büyümesi durumunu ortaya çıkartabilirler. Bu durumlarda omurilikten çıkan sinirler de baskı altında kalabilirler ve ağrı siyatik ağrısı oluşturarak bel fıtığı ya da boyun fıtığı ağrısını taklit edebilir.

Servikal Faset Enjeksiyonu Nedir?

Bu işlem sırasında, bir anestetik ve steroid servikal faset eklemlerin içine enjekte edilir. Enjeksiyon teşhis ve / veya tedavi etmek için kullanılabilir. Enjeksiyon geçici olarak ağrıyı azaltır ve boynunuzu daha iyi hareket ettirmenize yardımcı olur, bu durum ile karşılaşıldığında doktorunuz ağrının faset eklem ağrısı olduğunu tespit edebilecek. Bir steroid faset eklem içinde iltihabı tedavi etmek için kullanılır.

Enjeksiyondan sonra ne olur?

İşlemden sonra yaklaşık 30 dakika boyunca hasta takip edilir. Eğer ağrı tablosu olumlu ise kliniği terk etmeden önce, taburcu talimatları verilir. Bu doktorunuzun bir sonraki tedavi adımını belirlemesi için yardımcı olacaktır. Bu işlemden sonra kendinizi daha iyi hissedersiniz. Anestezik etkisi birkaç saat sürebilir. Bu normaldir. Bu iğnenin tahriş etkisinden ya da steroidin kendisinden olabilir. Steroidlerin normalde etkisi iki ya da üç gün sürer, ama bir hafta sürebilir. İşlemden sonra ki gün işe gitmek mümkün olabilmektedir.

Yard. Doç. Dr. Mustafa Akgün

Proloterapi ve PRP

Proloterapi ve PRP Rejeneratif Tedavi yöntemlerindendir. Proloterapide uygulanan indüktif maddeler ise hipertonik solüsyonlardır. Bu hipertonik solüsyonlar uygulandıkları bölgede yine Büyüme Faktörlerinin (Growth Faktör) artmasına yol açar. Uygulamayı takiben vücut savunma mekanizmaları uygulama yerinde bir hastalanma veya yaralanma olduğunu algılayarak hızlı bir şekilde tamir etme yollarını harekete geçirir. Elde edilen sonuç ise beklenenden de daha iyidir.