Hidrodiskektomi

Perkütan Hidrodiskektomi (Hydrosurgery) ile Bel Fıtığı Tedavisi

Hidrodiskektomi. Bel fıtığı bilindiği üzere karşımıza çıkan önemli sorunlardan birisidir. Çok ağrılı olabilen bu durum günlük yaşam kalitemizi etkilemekte, iş performansımızı düşürmektedir. İş gücü kayıplarımız yanında olayın uzaması bizi ya büyük bir cerrahi müdahaleye sevk etmektedir yada konforsuz bir yaşam ile ruh sağlığımızı bozmaktadır.

Şimdi yüksek teknoloji sayesinde bu hastalığı hem ilerlemeden tamamen ortadan kaldırmak mümkün hem de tam ameliyata girecek iken minimal invaziv bir yöntem olan Hidrodiskektomi ile başarılı bir şekilde tedavi etmek mümkündür. Su ile bel fıtığı tedavisi mümkündür. Yüksek teknoloji sayesinde su ile omurlar arasındaki disk dediğimiz materyel parçalanarak aynı kanaldan aspire edilerek tedavi edilebiliyor. Videomuzu izledikten sonra daha iyi anlayabileceğiniz yöntem belki de size en uygun tedavi seçeneğini sunacaktır.

Bel Fıtığı Tipleri Nelerdir?

Disk Dejenerasyonu ve Black Disc

Beldeki intervertebral disklerin sayısı T12-L1, L1-2, L2-3, L3-4, L4-5 ve L5-S1 arası olmak üzere 6 adettir. Bu disklerin her birindeki diskin tek başına veya birden fazlası aynı anda su içeriklerini yitirebilir, disk materyali yumuşayabilir, disk MR görüntülemede siyahlaşmış hal alabilir. Biz buna Disk Dejenerasyonu veya Black Disc diyoruz. Bu tür diskler sürekli olarak iş yaptığınızda bel ağrılarına neden olurlar. Kronik bel ağrısının nedeni bunlardır. Normal şartlarda bu diskler açık cerrahi yöntemler ile de ameliyat edilmezler. Hidrodiskektomi bu tür Lomber Disk Hastalığının tedavisinde çok başarılı sonuçlar vermektedir.

Anüler Yırtık

Lomber bölgedeki 6 adet diskten genelde bir veya ikisi birden ağır kaldırma, travma gibi veya ters bel hareketi gibi nedenlerle yırtılmaktadır. Disk kapsülü içinde meydana gelen yırtılma çok şiddetli ağrıya neden olmaktadır. Hastanın tüm hareketlerini kısıtlamaktadır. Bu tür sorunda hastanın tedavisi uzun zaman almaktadır. Normal şartlarda bu diskler de açık cerrahi yöntemleri ile ameliyat edilmezler. Hidrodiskektomi bu tür Lomber Disk Hastalığının tedavisinde çok başarılı sonuçlar vermektedir.

Disk Bulging

Yukarıda tarif edilen disk dejenerasyonu, disk bulgingi veya anüler yırtık hallerinde diskin kapsülünün arka kısmından kabarması haline “Bulging” denmektedir. Bulging kronik bel ağrılarından sorumlu bir tablodur. Genellikle bir nörolojik sıkıntıya yol açmaz ama hastanın sürekli bel ağrısı yakınması vardır. Hidrodiskektomi bu tür Lomber Disk Hastalığının tedavisinde çok başarılı sonuçlar vermektedir.

Disk Protrüzyonu

Disk protrüzyonu disk bulginginden daha fazla miktarda disk materyelinin disk dışına çıkması, omurilik kanalını daraltması, sağ veya solda disk sinir köklerini basıya uğratması hallerine denir. Disk protrüzyonu konvansiyonel yöntemlerden mikrocerrahi veya açık cerrahi ile tedavi edilir. Halbuki Hidrodiskektomi teknolojisi sayesinde artık mikrocerrahi veya açık cerrahi girişimlere ihtiyaç kalmadan tedavi edilebilmektedir. Bu tür protrüzyon gösteren disk hastaları başarılı bir şekilde Hidrodiskektomi ile tedavi edilebilmekte, ertesi günü hasta işine dönebilmektedir.

Disk Ekstruzyonu

Yukarıda tarif edilen disk hasarlarından tamamen farklı olan bu sorun disk materyelinin tamamen kapsül dışına çıkması halinde görülmesini ifade eden bir durumdur. Disk ekstruzyonu geliştiğinde artık tedavi mikrocerrahi ile tedavi şekline dönüşür. Genellikle mikrocerrahi yöntemi ile tedavi edilebilen disk ekstrüzyonuna bizim hekimlerimiz minimal invaziv yöntemlerden transforaminal endoskopik diskektomi yolunu da hastalarımıza tavsiye etmektedirler. Bu konuda ihtiyaç hasıl olduğunda doktorumuzdan bilgi alabilirsiniz.

Yard. Doç. Dr. Mustafa Akgün

Proloterapi ve PRP

Proloterapi ve PRP Rejeneratif Tedavi yöntemlerindendir. Proloterapide uygulanan indüktif maddeler ise hipertonik solüsyonlardır. Bu hipertonik solüsyonlar uygulandıkları bölgede yine Büyüme Faktörlerinin (Growth Faktör) artmasına yol açar. Uygulamayı takiben vücut savunma mekanizmaları uygulama yerinde bir hastalanma veya yaralanma olduğunu algılayarak hızlı bir şekilde tamir etme yollarını harekete geçirir. Elde edilen sonuç ise beklenenden de daha iyidir.