Allojenik kök hücre nakli tedavisiAllojenik kök hücre nakli tedavisi

Allojenik kök hücre nakli ve tedavisi, FDA tarafından onaylandı. ABD Gıda ve İlaç İdaresi (FDA), faz III çalışma sonuçlarına dayanarak bu tedaviyi onayladı. Bu, FDA tarafından onaylanan ilk allojenik kök hücre nakli tedavisidir.

“Omisirge onayı hematopoietik kök hücre naklinde önemli bir gelişme”

ABD Gıda ve İlaç İdaresi (FDA), küresel bir Faz III klinik çalışmasının verilerine dayanarak Omisirge® (omidubicel-onlv) adlı ilacı onaylamıştır. Bu, tedavi için FDA tarafından onaylanan ilk üründür ve bu nedenle önemli bir dönüm noktasıdır.

12 yaş ve üzeri hematolojik maligniteleri olan hastalarda, tedavi miyeloablatif şartlandırmadan sonra göbek kordonu kanı nakli için uygundur. Bu tedavi, nötrofil iyileşme süresini kısaltmayı ve enfeksiyon insidansını azaltmayı amaçlamaktadır. Miyeloablatif şartlandırma, genellikle kanser hücrelerini öldürmek için kullanılan yoğun kemoterapi veya radyoterapiyi içerir. Göbek kordonu kanı nakli, kemik iliğindeki hasarı tedavisi için sağlıklı kök hücrelerin alıcıya aktarılması işlemidir. Bu tedavi, hematopoietik (kan hücrelerinin üretimini sağlayan) sistemini yeniden kurmayı amaçlar. Böylece hastanın enfeksiyonlara karşı direncini artırabilir.

Kök Hücre Nakli Tedavisi

Allojenik kök hücre nakli tedavisi

Allojenik kök hücre nakli, hematolojik malignitelerin tedavisinde önemli bir seçenektir. Bu nakil, akut miyeloid lösemi, akut lenfoblastik lösemi, kronik miyeloid lösemi ve miyelodisplastik sendromlar gibi çeşitli kanser türlerine yöneliktir. Nakil sürecinde, alıcıya dışarıdan bir donörden kök hücreler aktarılmaktadır.

Bu süreç, zenginleştirilen hematopoietik progenitör hücrelerin üretimini sağlar. Gamida Cell’e göre, kök yapılarını korumaya, kemik iliğine yönelmeye veya aşılanma kapasitesini korumaya yardımcı olabilmektedir. Bu, kök hücre nakli tedavilerinin gelişiminde umut verici bir adım olarak değerlendirilmektedir.

Global Faz III denemesinde, Omisirge’nin nötrofil iyileşmesinin süresi, standart kordon kanı tedavisine kıyasla 12 gündür. Bu, popülasyonun tedavisinde önemli bir iyileşme sağladığını gösteriyor. Omisirge’nin nötrofil iyileşme süresindeki bu kısalma, tedavi sürecinin daha etkili veya hızlı olabileceğini işaret ediyor. Bu bulgular, Omisirge’nin potansiyel bir alternatif tedavi seçeneği olarak değerlendirilmesini sağlıyor.

Dr Devine, Omisirge’i yeni bir donör kaynağı olarak eklemek, “Kayıtlarda tam olarak eşleşen bir donör bulmak için mücadele eden ırksal veya etnik açıdan farklı geçmişlere sahip hastalar için kök hücre nakline erişimi artırabilir.” yorumunu yaptı.

Dr Devine, “Siyah veya Afrikalı Amerikalı hastaların donör sicilinde bir eşleşme bulma şansı sadece yüzde 29 iken, Beyaz olan hastaların yüzde 79 şansı var” diye açıkladı.

Kombinasyon tedavisi, optimal kök hücre toplanmasını kolaylaştırır…

Makalenin orijinali için burayı tıklayabilirsiniz.

Beyin hastalıklarındaki etkisi

Allojenik kök hücre naklinin beyin ve beyin cerrahisi hastalıklarındaki etkinliği özellikle incelenmektedir. Ayrıca bu alanda çeşitli klinik çalışmalar yürütülmektedir. Bu çalışmalarda Parkinson hastalığı, Alzheimer hastalığı, multipl skleroz, inme, travmatik beyin yaralanması gibi durumlar değerlendirilmektedir.