Vestibular Schwannoma

Nörofibromatozis tip 2 (NF2) ile ilişkili vestibüler schwannomlarda Bevacizumab: doğum ve prospektif değerlendirmeye ulusal koordineli bir yaklaşım

NF2 hastalarında bilateral vestibüler schwannomalar (VS) dahil olmak üzere çoklu sinir sistemi tümörleri gelişir. Tümörler ve cerrahi tedavileri sağırlık, nörolojik sakatlık ve mortalite ile ilişkilidir. Bevacizumab ile yapılan tıbbi tedavinin VS büyümesini azalttığı ve işitmeyi iyileştirdiği bildirilmiştir. Bu etkilerin değerlendirilmesine ek olarak, bu çalışma aynı zamanda hasta tarafından bildirilen yaşam kalitesi ve tedavinin cerrahi VS oranları üzerindeki etkisi de dahil olmak üzere tedavinin diğer önemli sonuçlarını belirlemeyi amaçlamıştır.

Sonuçlar

Altmış bir hasta (%59 erkek), ortalama yaş 25 (aralık, 10-57) gözden geçirildi. Ortalama takip süresi 23 ay (aralık 3-53). Kısmi volumetrik tümör yanıtı (tüm tümörler) %39’unda görüldü ve %51’inde daha önce büyüyen tümörlerin stabilizasyonu vardı. Yaş ve tedavi öncesi büyüme oranı yanıtın belirleyicileri idi. Değerlendirilebilir hastaların %86’sında işitme sağlandı veya düzeldi. Ortalama NFTI-QOL skorları 12.0’dan 10.7’ye yükseldi (P < .05). Hipertansiyon %30, proteinüri %16 olarak saptandı. Advers olaylar nedeniyle on iki tedavi molası meydana geldi. Bevacizumab uygulandıktan sonra VS cerrahisi oranları azaldı.

Tartışma

İngiltere çapında kohortta bevacizumab ile tedavi, büyüme oranlarına kıyasla azaldı ve işitme ve yaşam kalitesini iyileştirdi. Cerrahi iyatrojenik hasarın potansiyel riski, VS cerrahi oranlarında ilişkili bir azalma nedeniyle de azalmıştır. Bu kohortun devam eden takibi, bevacizumab tedavisinin uzun vadeli faydalarını ve risklerini belirleyecektir.

Çalışmanın tamamına ulaşmak için link: